Agenda setembre-21

5.- Aniversari ordenació episcopal Mons. Joan-Enric Vives (1993).

Mosn. joan Enric vives

8. Nativitat de la Mare de Déu. Festa de la Mare de Déu d’Almatà. Missa solemne a les   6 de la tarda al Santuari del Sant  Crist, en compte de les 9 del matí.

Mare de Déu d’Almatà

19.- (Tercer diumenge). Aplec de la parròquia de Balaguer a Montalegre.

22.-Memòria litúrgica de la beata Maria Baldillou Bullich, religiosa i màrtir.

Maria Baldillou Bullich

Moviment  Parroquial  agost-21

Baptismes :  Alice Palomino Ejarque; Thiago Giralt Ruiz; Nit Esteve Rafel; Gia Esteve Rafel; Mª Mercè Bonet Morell; Hugo León González; Biel Miquel Castillo Duart; Ethan Serna López; Ian Serna López; Aura Serra Cano.

Defuncions : Isabel Tribó Terés; Carme Farré Camarasa; Antonio Moliné Baños; Antonio Vera Peña; Clara  Darias Mena.

Jornades de Teologia

Tema: la Doctrina social de l’Església: Un tresor amagat.

Dies. 30 i 31 d’agost. Horaris: 10’30 i 12h.

Canal youtube Bisbat d’Urgell

Ponents: Dr,. Eduard Ibañez  i Dr. Francesc Torralba

Nomenaments al nostre Arxiprestat

Amb data del 4 d’agost, festa de Sant Joan Maria Vianney , el Cura d’Ars i patró dels rectors, es van fer públics aquests nomenaments que afecten la nostra parròquia i el nostre arxiprestat:

• Mn. Jordi Profitós i Freixanet, Rector de la Parròquia de Sta. Maria de Balaguer.
  • Mn. Joan Pujol i Balcells, Capellà Custodi del Santuari del St. Crist de Balaguer.
  • Mn. Joan Pujol i Balcells Administrador parroquial de les Parròquies de St. Salvador de Gerb; St. Joan Baptista de Térmens; Sta. Maria de Menàrguens; Sta. Margarida de La Ràpita i St. Miquel de Vallfogona de Balaguer. Adscrit a la Parròquia de Sta. Maria de Balaguer.
  • Mn. Pere Cañada i Illa, Adscrit a la parròquia de Sta. Maria de Balaguer. Cessa dels serveis parroquials actuals.
  • Mn. Carles Albert Ospina i Hurtado, Rector de la Parròquia de la Mare de Déu Assumpta de Linyola i de la Parròquia de St. Miquel de Vallverd d’Urgell. Continua amb els serveis parroquials actuals.
  • Mn. Josep Caba i Masana, Diaca adscrit a les Parròquies de la Mare de Déu Assumpta de Linyola i de la Parròquia de St. Miquel de Vallverd d’Urgell. Cessa com a diaca adscrit dels serveis parroquials actuals.
  • El Sr. Arquebisbe ha acceptat la jubilació del M.I. Mn. Pau Vidal i Vidal.

Junt amb aquests nomenaments el Sr. Bisbe ens ha notificat que vindrà a la parròquia un seminarista d’origen filipí, en Jerrik Banzuela Rodríguez,  per fer el curs de pastoral i que segurament serà ordenat diaca durant aquest any. També un sacerdot mexicà Mn. Francisco Alberto Angulo Silva que està fent la llicenciatura en Sagrada Litúrgia a la Facultat de Teologia de Barcelona, ens ajudarà els caps de setmana. Amb tots aquests ajuts, i el de Mn. Pere Cañada, adscrit a la parròquia, esperem poder fer un bon servei a la parròquia.

En acomiadar-me com a rector i passar el relleu a Mn. Jordi Profitós, voldria manifestar els meus sentiments en aquests moments. En primer lloc i per damunt de tots un sentiment molt sincer d’agraïment per aquests 10 anys viscuts entre vosaltres, per l’amistat que ha anat creixent, per la col·laboració desinteressada de tants i tantes voluntaris en les diferents camps de la pastoral parroquial: Catequesi, Càritas i la Fundació Àgape, Mans Unides, Vida Creixent, Consells de Pastoral i d’Economia, neteja i cura dels temples, associacions diverses com el Carmel Parroquial, la Fundació  Estel, la Junta de la Residència geriàtrica de Sant Domènec, la Junta de les obres del Sant Crist, i la confraria de nostre Pare Jesús i la verge dels Dolors.

Un segon sentiment és el de la disponibilitat. La tasca encomanada com a capellà custodi de la Basílica del Sant Crist em fa sentir molt proper a Balaguer i, per tant, a tots vosaltres. Continuo, doncs, tot i les tasques encomandes, al vostre servei,  ara des del Santuari i als peus del Sant Crist, on sovint ens retrobem. Que Ell beneeixi aquests nou camí que avui emprenem.

Finalment, la meva més cordial benvinguda i abraçada fraternal al bon amic Mn. Jordi Profitós amb qui he compartit colze a colze la tasca parroquial, junt amb Mn. Alfons i Mn. Ramon, tots ells puntals de la parròquia tant estimada. I a Mn. Pere Cañada, disposat a ajudar-nos en tot el que faci falta. Benvingut Mn. Pere!

A tots moltes gràcies per la vostra amistat i generosa ajuda.

Mn. Joan Pujol

Salutació del nou Rector

Benvolguts amics, estimats feligresos.

L’1 de Maig de 1990, el Bisbe Joan Martí i Alanis hem va ordenar de Diaca Permanent del nostre Bisbat d’Urgell a l’església del Sagrat Cor de Balaguer, disset anys de servei a la comunitat.

El dia 12 d’Octubre de 2007, el Bisbe Joan-Enric Vives i Sicília m’ordenà de prevere a l’estimada església del Sagrat Cor, catorze anys de servei a la parròquia.

I ara, a finals del mes de Juliol, el Bisbe Joan-Enric em telefona i em diu : Jordi, voldria fer-te una pregunta, vols acceptar la missió de ser el nou rector de la parròquia de Santa Maria de Balaguer ?. La meva primera reacció, el meu primer pensament, va ser de sorpresa en pensar en mi per aquest lloc de tanta responsabilitat desprès dels tres darrers rectors de la nostra parròquia : Mn. Joan Mas i Ardiaca, Mn. Ramon Solé i Janer i Mn. Joan Pujol i Balcells, bons companys i bons amics.

Comença ara, un nou camí, una nova fita ple d’il·lusió i d’esperança en el futur, i el que SÍ us demano humilment és que m’ajudeu ha fer aquest camí plegats.  Tots ens necessitem per tirar endavant la vida de la nostra parròquia. Fem tots junts pinya en aquests moments difícils que vivim. Estic a la vostra disposició pel que necessiteu.

Sempre vostre, Mn. Jordi Profitós i Freixanet.