Balaguer, 28 febrer 2021

MOVIMENT PARROQUIAL FEBRER 2021

BAPTISMES :  Joana Requena Vidal.

DEFUNCIONS: Mª Roser Bruna Tena;Encarnación Fernández Rodríguez; Germana Encarnación Martinez Onega; Mª Cruz Casero Navacerrada; Germana Mª Paz Alonso Estebanez; Maria Jesús Pero Balaña.

ANY ESPECIAL DEDICAT A LA FAMÍLIA.

El sant Pare ha convocat un any especial dedicat a la família que s’inaugurarà el 19 de març de 2021, cinquè aniversari de la publicació de l’Exhortació Apostòlica “Amoris Laetitia” i acabarà amb la celebració de la X trobada Mundial de les famílies, a Roma, el juny de l’any 2022. El Dicasteri de la Santa Seu dels Laics, Família i Vida, ha preparat un abundant material que arribarà a les conferències episcopals i a les parròquies. A la nostra parròquia ja es va fer una catequesi d’adults el curs 2016-2017 sobre aquesta Exhortació apostòlica i esperem els suggeriments de la Conferència episcopal per altres accions pastorals en aquesta pastoral tant important de la família.

QUARESMA, CAMI DE LA PASQUA

La Quaresma és com un recés que ens ofereix l’Església per tal d’anar assaborint el misteri de Jesús, mort per nosaltres i ressuscitat per la nostra salvació. Aquesta preparació o camí vers la Pasqua té dos indicadors que ens ajuden a seguir la ruta. El primer és el record del nostre Baptisme. Pel Baptisme vam ser purificats dels pecats, il.luminats per Crist i nascuts de nou a la vida de fills de Déu. El segon  és la Penitència. “Convertiu-vos, que el Regne de Déu és a prop”, se’ns diu el dimecres de cendra. Les escenes de les Temptacions i de la Transfiguració, que llegim els dos primers diumenges, ens inviten  a una renovació personal i a viure d’acord amb la dignitat de fills de Déu que un dia vam rebre pel Baptisme.

EL SAGRAMENT DE LA PENITÈNCIA

La Quaresma és el temps propici per a rebre aquest sagrament que celebra la conversió com a retorn al Pare. El Catecisme de l’Església Católica el presenta amb aquestes afirmacions: S’anomena sagrament de la “Penitència”, perquè “consagra una decisió personal i eclesial de conversió, de penediment i de satisfacció”. S’anomena també sagrament de la “Confessió”, perquè “el reconeixement, la confessió dels pecats davant el prevere és un element essencial d’aquest sagrament. En un sentit profund, aquest sagrament és també una “confessió”, reconeixement i lloança de la santedat de Déu i de la seva misericòrdia amb l’home pecador”. I s’anomena sagrament del “Perdó”, perquè, “per l’absolució sacramental del prevere, Déu concedeix al penitent el perdó i la pau”, i de la “Reconciliació”, perquè “dóna al pecador l’amor de Déu que reconcilia”.

DEJUNI I ABSTINÈNCIA: Els cristians dejunem el Dimecres de Cendra i el Divendres Sant; i tots els divendres de Quaresma ens abstenim de menjar carn, seguint les normes de la Santa Mare Església.

PRIMERES COMUNIONS

Com l’any passat sereu els pares qui podreu escollir el dia de la Primera Comunió dels vostres fills. A la pàgina web de la parròquia www.parroquiabalaguer.org trobareu el calendari dels dies de la celebració i les indicacions del nombre de nens i nenes segons les esglésies (4 al Sagrat Cor i 2 al Miracle i Santa Maria). Cal,doncs, que passeu per la rectoria per concretar les dades. Com ja hem indicat la catequesi es fa enguany, a casa i  els pares o familiars en són els catequistes. A la rectoria us facilitarem el material per la catequesi.

CONFIRMACIONS

Igual que la catequesi de Primera Comunió hem preparat el material per tal que els pares i familiars pugueu fer la catequesi de preparació a la Confirmació. La data escollida per Sr. Bisbe serà el dissabte 8 de maig a la tarda.

OPUSCLE SOBRE 7 TEMPLES DE LA PARRÒQUIA

Acaba de sortir publicat un opuscle de 24 pàgines molt il·lustrades sobre els 7 temples de la Parròquia de Balaguer. Aquesta publicació de la parròquia ha estat possible gràcies a l’abundant informació facilitada per Salvador Solsona i Perejuan, fill de Barbens, i per les fotografies, gentilesa de Josep Cases. Ens sentim orgullosos del Patrimoni que ens han llegat els nostres avantpassats i que entre tots hem de mantenir.

BALAGUER